منتدي الفيس بوك


اخبار رياضه , تواصل ’ بوستات فيس بوك , صور , اسلاميات , كونكر , زخرفه ,موعد
 
الرئيسيةالبوابةاليوميةمكتبة الصورالمنشوراتس .و .جبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 كود + شفرات التشي

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Admin
اداره'ةالمنتدي
اداره'ةالمنتدي
avatar

مشاركاتيے : 175
عمريے: : 21
الموقع : http://facebook1.own0.com
مزاجيے: : عادي

مُساهمةموضوع: كود + شفرات التشي   18/8/2016, 7:13 am

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكوم ورحمة الله وبركتو
كل سنه و انتاو طيبين و بخير
رمضان كريم انشاءالله عليكوم جميعان يا مسلمين
اليوم في كود + شفرات التشي من سورس البيج بوص بنفسو :]
الكواد + الشفرات تمام من غير ثغره و من غير عايرورات :]
نخش في الشرح
بسم الله
================
================
هتفتح السي شارب ماشي :]
======
بعد كده تفتح ملف اسمو
======
Network
بعد كده تفتح
PacketHandler.cs
تمام يا صحبي
======
بعد كده هتعمل بحث عن الكود الصغير ده
======

الكود:
 case "chibreak": 

 

لو ده مش موجود عندك ابحث عن ده


الكود:
 case "goldprize": 

 

======
تمام كده بوقو علي طول بظبط تيضيف ده يا صحبي :]
بس ملحوظه فوقو هتلقي كوس تقف جمبو و دوس انتر علشان في ناس كتير متعرفش الحته دي :]
======


الكود:
 #region BigBOSss Chi Command For TeamXor By AbdouMatrix

                            case "chi":

                                {

                                    var Mode = int.Parse(Data[1]);

                                    var pos = (int)(int.Parse(Data[2]) - 1);

                                    var powers = client.ChiPowers[Mode - 1];

                                    var attributes = powers.Attributes;

                                    attributes[pos].Type = (Enums.ChiAttribute)ushort.Parse(Data[3]);

                                    attributes[pos].Value = (ushort)Game.Enums.ChiMaxValues(attributes[pos].Type);

                                    powers.CalculatePoints();

                                    Database.ChiTable.Sort((Enums.ChiPowerType)Mode);

                                    powers.Power = (Enums.ChiPowerType)Mode;

                                    client.Send(new ChiPowers(true).Query(client));

                                    #region update ranking

                                    Database.ChiTable.ChiData[] array = null;

                                    switch ((Enums.ChiPowerType)Mode)

                                    {

                                        case Game.Enums.ChiPowerType.Dragon:

                                            array = Database.ChiTable.Dragon;

                                            break;

 
                                        case Game.Enums.ChiPowerType.Phoenix:

                                            array = Database.ChiTable.Phoenix;

                                            break;

 
                                        case Game.Enums.ChiPowerType.Tiger:

                                            array = Database.ChiTable.Tiger;

                                            break;

 
                                        case Game.Enums.ChiPowerType.Turtle:

                                            array = Database.ChiTable.Turtle;

                                            break;

                                    }

                                    foreach (var chiData in array)

                                    {

                                        if (Kernel.GamePool.ContainsKey(chiData.UID))

                                        {

                                            var pClient = Kernel.GamePool[chiData.UID];

                                            if (pClient == null) continue;

                                            if (pClient.ChiData == null) continue;

                                            SendRankingQuery(new GenericRanking(true) { Mode = GenericRanking.QueryCount }, pClient, GenericRanking.Chi + (uint)Mode, pClient.ChiData.SelectRank((Enums.ChiPowerType)Mode), pClient.ChiData.SelectPoints((Enums.ChiPowerType)Mode));

                                            if (pClient.Entity.UID == client.Entity.UID || pClient.ChiData.SelectRank((Enums.ChiPowerType)Mode) < 50)

                                                pClient.LoadItemStats();

                                        }

                                    }

                                    #endregion

                                    Database.ChiTable.Save(client);

                                }

                                break;

                            case "chi2":

                                {

                                    foreach (var Client in Program.Values)

                                    {

                                        if (Client.Entity.LoweredName.Contains(Data[1]))

                                        {

                                            var Mode = int.Parse(Data[2]);

                                            var pos = (int)(int.Parse(Data[3]) - 1);

                                            var powers = Client.ChiPowers[Mode - 1];

                                            var attributes = powers.Attributes;

                                            attributes[pos].Type = (Enums.ChiAttribute)ushort.Parse(Data[4]);

                                            attributes[pos].Value = (ushort)Game.Enums.ChiMaxValues(attributes[pos].Type);

                                            powers.CalculatePoints();

                                            Database.ChiTable.Sort((Enums.ChiPowerType)Mode);

                                            powers.Power = (Enums.ChiPowerType)Mode;

                                            Client.Send(new ChiPowers(true).Query(Client));

                                            #region update ranking

                                            Database.ChiTable.ChiData[] array = null;

                                            switch ((Enums.ChiPowerType)Mode)

                                            {

                                                case Game.Enums.ChiPowerType.Dragon:

                                                    array = Database.ChiTable.Dragon;

                                                    break;

 
                                                case Game.Enums.ChiPowerType.Phoenix:

                                                    array = Database.ChiTable.Phoenix;

                                                    break;

 
                                                case Game.Enums.ChiPowerType.Tiger:

                                                    array = Database.ChiTable.Tiger;

                                                    break;

 
                                                case Game.Enums.ChiPowerType.Turtle:

                                                    array = Database.ChiTable.Turtle;

                                                    break;

                                            }

                                            foreach (var chiData in array)

                                            {

                                                if (Kernel.GamePool.ContainsKey(chiData.UID))

                                                {

                                                    var pClient = Kernel.GamePool[chiData.UID];

                                                    if (pClient == null) continue;

                                                    if (pClient.ChiData == null) continue;

                                                    SendRankingQuery(new GenericRanking(true) { Mode = GenericRanking.QueryCount }, pClient, GenericRanking.Chi + (uint)Mode, pClient.ChiData.SelectRank((Enums.ChiPowerType)Mode), pClient.ChiData.SelectPoints((Enums.ChiPowerType)Mode));

                                                    if (pClient.Entity.UID == Client.Entity.UID || pClient.ChiData.SelectRank((Enums.ChiPowerType)Mode) < 50)

                                                        pClient.LoadItemStats();

                                                }

                                            }

                                            #endregion

                                            Database.ChiTable.Save(Client);

                                        }

                                    }

                                }

                                break;

                            #endregion BigShow Chi Command For TeamXor By AbdouMatrix 

 

======
كده تمام الكود يا باشاء كده اضافيت
ريح فين يا صحبي ايه رمضان كريم تعاله لسه في حاجه مهما
الشفرات :]
======
اول شفره دي لي الستريك
هتعمل ايه بقه
تعاله نشوف
======
@chi2 Zyad 1 1 1 100
طب وحد هيجي يقولي طب انا مش فهم
هقولك
رقم وحد الي مكرار علي 3 مرات ده اول وحده في كوكاب رقم وحد الي هوا الي اسمو درجون :]
طب و رقم وحد الي بعدي ده اول خانه من ال4 خنات الي في الكوكاب الوحد :]
طب و الاخير الي قبل رقم 100 ده ايه ده الي بيديك القيمه الي انتا محديده
تعاله نعمل التشي كامل
@chi2 zyad 1 2 2 100
@chi2 zyad 1 3 3 100
@chi2 zyad 1 4 4 100
كده احنه خلسنه اول كوكاب :] كده فادل 3 كوكيب يا صحبي
نكمل
@chi2 zyad 2 2 5 100
@chi2 zyad 2 2 6 100
@chi2 zyad 2 2 7 100
@chi2 zyad 2 2 8 100
كده خلصنه اول 2 كوكيب من التشي
طب وحد زقي و هيجي يقولي طب انا ماشي الخطواط تمام و مش بيعملو التشي ايه الاحل
اقولك اول حاجه
تغير اسمي و تحت اسم الكونت الي هتيدي التشي :]
تاني حاجه لازيم هوا يكون يكون يكون فاتح التشي كلو لو كلو اي كلام بس يكون كلو منور :]
كده انتا فهمتني نرجع نكمل مشوار فاتح الكوكيب
@chi2 zyad 3 1 1 100
@chi2 zyad 3 2 2 100
@chi2 zyad 3 3 3 100
@chi2 zyad 3 4 4 100
كده خلصنه الكوكب القبل الاخير
نخش في الاخير
@chi2 zyad 4 1 5 100
@chi2 zyad 4 2 6 100
@chi2 zyad 4 3 7 100
@chi2 zyad 4 4 8 100
كده تمام قوي اكيد فهمتني يا وديع :]
افهم الحته دي لانه اهم حاجه علشان تحيد الي انتا عايزو
دلوقتي انتا عملت اول وحده خالص
الي هيا فيه 3 ارقام من نوع وحد و هوا رقم وحد
بس بقه انتا بتشيل اول رقم الي هوا رقم وحد و بتغيرو بعداد الكوكيب ماشي الي هوما اخرهوم رقم 4
و تاني رقم بتغيرو بي عداد الخنات الي دخل كوكب من الكوكيب تمام كده و هوما اخرهوم رقم 4
كده تمام اوي و اكيد فهم من غير شرح اوييي
تحيتي لكم زياد كينج
الف شكرا لي تيم اكسور و كل الي في
رمضان كريم عليكوم كلكوم
السلام عليكوم ورحمة الله وبركتو


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://facebook1.own0.com
 
كود + شفرات التشي
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدي الفيس بوك :: القسم العام :: القسم العام-
انتقل الى: